Ολοκληρωμένο επενδυτικό σχέδιο φωτοβολταϊκού πάρκου 'Metro Energy'
Οικιακά φωτοβολταϊκά συστήματα 'Metro Energy'
αντλίες θερμότητας

“Μαύρο” στον λιγνίτη, ψήφο στις ΑΠΕ ρίχνει η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου

Η Κίνα σχεδιάζει να κλείσει 1.254 ανθρακωρυχεία μέσα στο 2015, σε μια προσπάθεια να μειώσει την παραγωγή του βρώμικου και ρυπογόνου ορυκτού καυσίμου κατά 77,79 εκατομμύρια τόνους.

Η απόφαση αυτή εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική αντιμετώπισης της ολέθριας ατμοσφαιρικής ρύπανσης και στη μετάβαση σε μια πράσινη ενεργειακή οικονομία βασισμένης στις ΑΠΕ.

Τη σχετική ανακοίνωση συνυπογράφουν η Εθνική Υπηρεσία Ενέργειας (NEA) και η Κρατική Υπηρεσία Ασφάλειας Ανθρακωρυχείων.

Ο κινέζος πρωθυπουργός Λη Κεκιάνγκ έχει υποστηρίξει ότι το Πεκίνο σκοπεύει να υιοθετήσει την πρόταση για συγκράτηση της κατανάλωσης άνθρακα σε “περιοχές-κλειδιά”.

Η παραγωγή άνθρακα στη χώρα μειώθηκε κατά 2,5% το 2014  -η πρώτη πτώση μετά από 14 χρόνια- ενώ η κατανάλωση μειώθηκε κατά 2,9%, σύμφωνα με στοιχεία της κλαδικής ένωσης των εταιρειών άνθρακα.

Τον Μάρτιο, σύμφωνα με την Κινεζική Ένωση Εταιρειών Άνθρακα, εννέα στα δέκα ανθρακωρυχεία της χώρας λειτουργούσαν με ζημίες, ενώ τα περιθώρια κέρδους έχουν συρρικνωθεί σε χαμηλά επίπεδα δεκαετίας.

Όπως αναφέρεται στο σχέδιο απομάκρυνσης από τον άνθρακα που έχει καταρτίσει η NEA για την περίοδο 2015-2020, θα προωθηθεί η ηλεκτροπαραγωγή και η τηλεθέρμανση από μονάδες φυσικού αερίου και ΑΠΕ προς αντικατάσταση των γεωγραφικά διεσπαρμένων μονάδων άνθρακα χαμηλής ποιότητας.

Ο μεγαλύτερος ρυπαντής του κόσμου θα απαγορεύσει επίσης την πώληση και καύση άνθρακα υψηλής περιεκτικότητας σε αιθάλη και θείο στις πλέον μολυσμένες περιοχές της χώρας συμπεριλαμβανομένων ορισμένων περιχώρων του Πεκίνου.

Στο Πεκίνο διατάχθηκε πέρυσι απαγόρευση της καύσης άνθρακα σε έξι κεντρικά τμήματα της πόλης, η οποία θα ισχύσει από το 2020. Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης από το 2020 σε περιοχές του Πεκίνου και στα δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ και του Μαργαριταρένιου Ποταμού, οι βιομηχανικοί λέβητες άνθρακα θα αντικατασταθούν από λέβητες φυσικού αερίου ή σύγχρονους καθαρούς λέβητες άνθρακα.

Στην Κίνα λειτουργούν 600.000 βιομηχανικοί λέβητες άνθρακα, οι περισσότεροι σε οικιστικές περιοχές στα βόρεια της χώρας.

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα επιδοτήσει τα καθαρά καύσιμα δίχως να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες.

Προγενέστερο σχέδιο του υπουργείου Βιομηχανίας και Πληροφορικής προέβλεπε τη μείωση της κατανάλωσης άνθρακα κατά 80 εκατ. τόνους από το 2017 και περισσότερους από 160 εκατ. τόνους από το 2020.

Η κυβέρνηση της Κίνας σκοπεύει επίσης να μειώσει την ενεργειακή ένταση κατά 3,1 τοις εκατό μέσα στο 2015. Ως ενεργειακή ένταση ορίζεται ο λόγος της ενεργειακής κατανάλωσης προς το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν και εκφράζει ένα ποσοτικό μέτρο της μέσης παραγωγικότητας του ενεργειακού τομέα, άμεσα συγκρίσιμο με τις επιδόσεις άλλων χωρών.

—Η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου στρέφεται στις ΑΠΕ

Σε αυτό το πλαίσιο, η Κίνα εξελίσσεται σε παγκόσμια ατμομηχανή της ανάπτυξης των ΑΠΕ.

Ενώ πριν από κάμποσα χρόνια η ασιατική χώρα ξεκίνησε να προετοιμάζεται για το οικονομικό της άλμα επενδύοντας στα ορυκτά καύσιμα και σε ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες άνθρακα -με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα για την ατμόσφαιρα των κινεζικών πόλεων- πλέον έχει ρίξει το βάρος στις ΑΠΕ και έχει αναδειχθεί σε παγκόσμια υπερδύναμη και σε αυτό τον κλάδο.

Το 2013 η Κίνα εκτοξεύτηκε από την πέμπτη στη δεύτερη θέση παγκοσμίως στα φωτοβολταϊκά με 11,3 νέα Γιγαβάτ εγκαθιστώντας όση ηλιακή ισχύ είχαν συνολικά οι ΗΠΑ.

Το 2014, η Κίνα έθεσε τον υπερφιλόδοξο στόχο του τριπλασιασμού της εγκατεστημένης φωτοβολταϊκής ισχύος ως το 2017 στα 70 Γιγαβάτ.

Επίσης, συγκεντρώνει τη μερίδα του λέοντος στη νέα ισχύ αιολικής ενέργειας με 25 Γιγαβάτ ή 45% επί της παγκόσμιας νέας αιολικής ισχύος το 2014.

Εντυπωσιακότερο όλων είναι ότι μέχρι το 2030 η “πράσινη” ισχύς της Κίνας θα είναι μεγαλύτερη από αυτή του συνόλου των αμερικανικών δικτύων.

econews

 

ΑΠΕ στην Ελλάδα: Τί αναφέρει η έκθεση Βαρουφάκη στην Κομισιόν.

Μια έκθεση διαπιστώσεων για την κατάσταση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Ελλάδα κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης.

Η σύνταξη του εγγράφου αποτελεί υποχρέωση των χωρών-μελών που καλούνται να δώσουν στοιχεία στις Βρυξέλλες για τις κινήσεις που κάνουν στο πλαίσιο της «Ευρώπης 2020» με σκοπό «να δημιουργηθεί ένας οδικός χάρτης για την επίτευξη του στόχου ΑΠΕ της στρατηγικής “Ευρώπη 2020”».

Στην έκθεση γίνεται ειδική μνεία στα φωτοβολταϊκά και αναφέρεται ότι ο ο κλάδος μπορεί να δεχτεί μια νέα ώθηση μέσω του net metering, ενώ για τα αιολικά διατυπώνεται η γενική πεποίθηση ότι οι εγκαταστάσεις τους θα αυξηθούν και πάλι από δω και πέρα.

Αναλυτικότερα, η έκθεση Βαρουφάκη αναφέρει τα εξής:

«Η υψηλότερη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ελληνικό ενεργειακό δυναμικό, εκτός από την άμεση συμβολή της στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της στρατηγικής “ Ευρώπη 2020”, συμβάλει επίσης και σε μια ανάπτυξη πιο βιώσιμη καθώς και σε αυξημένη ασφάλεια εφοδιασμού ενέργειας.

Υπό τις τρέχουσες συνθήκες, η περεταίρω αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών, αλλά με πιο αποδοτικό και οικονομικά βιώσιμο τρόπο, μπορεί να δημιουργήσει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες σε διάφορους τομείς και κατά συνέπεια να συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.

Το ποσοστό των ανανεώσιμων πηγών ενέργειες στη συνολική τελική εθνική κατανάλωση ενέργειας συνέχισε την άνοδό του και έφτασε το 15% το 2013, σημειώνοντας αύξηση μεγαλύτερη του 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό μεταφράζεται σε επίτευξη άνω του 80% του σχετικού εθνικού στόχου σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ 2009/28/EC14 και σε ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο από ότι ενδεικτικά παρουσιάζεται στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΕΣΔ-ΑΠΕ).

Ο σημαντικότερος τομέας στο μερίδιο των ΑΠΕ παραμένει η κατανάλωση για θερμικές χρήσεις όπου ο σχετικός στόχος για το 2020 έχει υπερκαλυφθεί ήδη από το 2012. Η επίτευξη του στόχου αυτού σχετίζεται με μια σειρά από μέτρα τα οποία ελήφθησαν στον τομέα της τελικής χρήσης ενέργειας και ειδικά για τα νοικοκυριά όπου έχει παρατηρηθεί αυξημένη διείσδυση αντλιών θέρμανσης , συστημάτων ηλιακής θέρμανσης και χρήσης βιομάζας. Η σχετική αύξηση στην συνεισφορά των ΑΠΕ στις θερμικές χρήσεις είναι παραπάνω από 50% από το 2010, καταδεικνύοντας την υπεροχή όσον αφορά το κόστος των ΑΠΕ σε σχέση με εναλλακτικά καύσιμα κατά την περίοδο της οικονομικής ύφεσης.

Σχετικά με τη διείσδυση των ΑΠΕ στην τελική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, η μεγάλη αύξηση του ποσοστού συμμετοχής του 2012 επαναλήφθηκε το 2013, επιτυγχάνοντας σχετική ετήσια αύξηση που πλησίασε το 30%, υπερκαλύπτοντας το 50% του στόχου για το 2020. Αυτή η αύξηση μπορεί να αποδοθεί στην υψηλή χωρητικότητα των νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων που στο τέλος του 2013 έφτασε τα 2,58GW, κατατάσσοντάς τα πρώτα στην συνολική απόδοση σε σχέση με τις υπόλοιπες ΑΠΕ στην Ελλάδα.

Παρά ταύτα, αυτή η αύξηση σχετίζεται περισσότερο με το μάλλον ευνοϊκό σύστημα επιδότησης το οποίο οδήγησε σε αυξημένο έλλειμμα του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ και κάποια διορθωτικά μέτρα ελήφθησαν το 2013 και το 2014 ώστε να επανακτηθεί η βιωσιμότητα του εθνικού σχήματος επιδότησης και υποστήριξης των ΑΠΕ. Αυτό επετεύχθη κατά βάση με προσαρμογή του εφαρμοζόμενων επιβαλλόμενων τιμών τον Απρίλιο του 2014 που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του νόμου 4254/2014. Εξαιτίας των παραπάνω μέτρων, η νέα φωτοβολταϊκή ισχύς το 2014 υπήρξε οριακή. Ειδικά για την αγορά των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα, η πρόσφατη εφαρμοζόμενη νομοθεσία για ένα εθνικό σχήμα net metering (σύστημα συμψηφισμού παραγωγής-κατανάλωσης) για αυτόπαραγωγή ηλεκτρισμού από φωτοβολταϊκή ενέργεια αναμένεται να δημιουργήσει μια νέα αγορά μικρού μεγέθους φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, υπό το σχήμα αυτό, οι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας έχουν την δυνατότητα να παράγουν την δική τους ηλεκτρική ενέργεια με φωτοβολταϊκά συστήματα για να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες, να εγχύσουν οποιαδήποτε υπερβάλλουσα παραγωγή στο ηλεκτρικό δίκτυο και να αντισταθμίσουν την υπερβάλλουσα ηλεκτρική ενέργεια με μελλοντική κατανάλωση, μειώνοντας καταυτόν τον τρόπο των λογαριασμό του ρεύματος.

Σύμφωνα με την σχετική υπουργική απόφαση, φωτοβολταϊκά συστήματα μέχρι 20 kWp (μέχρι 10 kWp για τα μη συνδεδεμένα νησιά εκτός της Κρήτης) ή μέχρι το 50% της συμφωνηθείσας κατανάλωσης ενέργειας (100% για οργανισμούς δημόσιας ωφέλειας) με ένα μέγιστο 500 kWp (50 kWp για την Κρήτη και 20 kWp για τα άλλα μη συνδεδεμένα νησιά) μπορούν να ενταχθούν στο σχήμα.

Ο τομέας των αιολικών σημείωσε σημαντική ανάπτυξη το 2014 με 168 MW νέας εγκαταστημένης ισχύος , φτάνοντας συνολικά τα 1978 MW στο τέλος του έτους. Το 2014 ο τομέας της αιολικής ενέργειας στην Ελλάδα κατάφερε να διατηρήσει τους  ρυθμούς ανάπτυξης του παρελθόντος μετά την μάλλον μικρή ανάπτυξη το 2012 και 2013, κάτι που καταδεικνύει ότι ο τομέας αυτός κερδίζει ξανά έδαφος και ότι νέα αιολικά πάρκα πρέπει να αναμένονται την επόμενη περίοδο.

Η ανάπτυξη νέων αιολικών πάρκων αναμένεται να ενισχυθεί περεταίρω με την λειτουργία ορισμένων σημαντικών επεκτάσεων του συστήματος μεταφοράς του δικτύου και οι βελτιώσεις αυτές σχεδιάζονται να έχουν ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια.

Σχετικά με τις άλλες μορφές ΑΠΕ για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η συνολική εγκαταστημένη ισχύς το 2013 και 2014 αυξήθηκε οριακά και φτάνει τα 220MW για μικρά υδροηλεκτρικά και 47 MW για εγκαταστάσεις βιομάζας και βιοαερίου. Συνολικά η διείσδυση των ΑΠΕ ως ποσοστό της συνολικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι σύμφωνη με την ενδεικτική τροχιά που παρουσιάστηκε στο ΕΣΔ- ΑΠΕ με ένα ποσοστό 21,2% το 2013 το οποίο δεν αναμένεται να μεταβληθεί σημαντικά το 2014.


Στο νομοθετικό πλαίσιο, προβλέψεις για προσκόμιση τραπεζικών εγγυήσεων για μελλοντικά έργα ΑΠΕ τα οποία έχουν εφοδιασθεί με δεσμευτική προσφορά και η καταβολή τελών για μελλοντικά έργα ΑΠΕ τα οποία διαθέτουν άδεια παραγωγής και δεν βρίσκονται σε λειτουργία μετά από μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αναμένεται να διευθετήσουν θετικά τα τεχνικά και διοικητικά ζητήματα που σχετίζονται με τον μεγάλο αριθμό αιτήσεων για ΑΠΕ που βρίσκονται στην λίστα αδειοδότησης και να ενθαρρύνουν την έγκαιρη ολοκλήρωση ώριμων προγραμμάτων.

Τέλος, ενώ το τρέχον ποσοστό συμμετοχής των ΑΠΕ στην τελική κατανάλωση ενέργειας υπερκαλύπτει τον εθνικό στόχο για το 2020, αναμένεται να πραγματοποιηθεί μια αναθεώρηση του ενεργειακού μίγματος και της συμμετοχής των ΑΠΕ στις διάφορες μορφές ενεργειακής κατανάλωσης, λαμβάνοντας υπόψη τα σημερινά επίπεδα διείσδυσης και τις νέες προβλέψεις για την ζήτηση ενέργειας καθώς και την οικονομική ανάπτυξη ώστε να δημιουργηθεί ένας οδικός χάρτης για την επίτευξη του στόχου ΑΠΕ της στρατηγικής Ευρώπη 2020».

Επανέναρξη του «εξοικονομώ κατ’ οίκον» ανακοίνωσε το Υπουργείο Οικονομίας

Την επανέναρξη του προγράμματος «εξοικονομώ κατ' οίκον» ανακοίνωσε το Υπουργείο Οικονομίας, υποδομών, ναυτιλίας και τουρισμού όπως προκύπτει από έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ταμειακών ΕΠ του ΕΤΠΑ και ΤΑ που κοινοποίησε στον Βουλευτή το αρμόδιο Υπουργείο ως απάντηση του σε σχετική ερώτηση που είχε υποβάλει ο κος Χαρακίδης στις 7 Απριλίου 2015.

Όπως προκύπτει από το έγγραφο το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι στις προτεραιότητες και της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020. Η Ειδική Γραμματεία αναφέρει στην απάντηση της πως σε συνεργασία και διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς έχουν ξεκινήσει οι σχετικές προπαρασκευαστικές ενέργειες για την έναρξη ενός νέου προγράμματος αντίστοιχου με το «Εξοικονόμηση κατ' οίκον».

Συγκεκριμένα αναφέρεται στην απάντηση πως μέχρι στιγμής έχουν γίνει:

  • Η αξιοποίηση των προτάσεων των εμπλεκόμενων φορέων
  • Η ολοκλήρωση της εκ των προτέρων αξιολόγησης του χρηματοδοτικού μέσου
  • Η ολοκλήρωση των δράσεων της σχετικής υποχρέωσης για την πλήρη ενσωμάτωση των οδηγιών 2010/31/ΕΕ και 2012/27/ΕΕ στο εθνικό δίκαιο.
  • Τέλος στο έγγραφο επισημαίνεται πως όσον αφορά την εξόφληση των ωφελούμενων του τρέχοντος προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ οίκον», έχουν προχωρήσει οι απαιτούμενες ενέργειες και στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να αποπληρωθούν οι αιτήσεις τελικής εκταμίευσης που εκκρεμούν σε όλη την χώρα.

Το θέμα είχε φέρει στη Βουλή ο κος Χαρακίδης ζητώντας να ενημερωθεί για την τύχη του προγράμματος κατά τη νέα προγραμματική περίοδο και την εξόφληση των δικαιούχων του προηγούμενου. Η επανεκκίνηση του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ οίκον» αναμένεται να αναθερμάνει τον κρίσιμο κλάδο των κατασκευών που βρίσκεται σε βαθιά ύφεση τα τελευταία χρόνια και στον οποίο απασχολούνται χιλιάδες συμπολίτες μας.

Ο ΔΕΔΔΗΕ δημοσίευσε ό,τι χρειάζεται να ξέρουν οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές και επαγγελματίες αναφορικά με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων από αυτοπαραγωγούς με ενεργειακό συμψηφισμό.

Διαδικασία σύνδεσης

Βήμα 1: Υποβολή Αίτησης Σύνδεσης στην τοπική μονάδα Δικτύου (Περιοχή). 
Βήμα 2: Υποβολή αίτησης κατάρτισης της Σύμβασης Σύνδεσης στην Περιοχή.
Βήμα 3: Υπογραφή της Σύμβασης Σύνδεσης με ταυτόχρονη καταβολή της σχετικής δαπάνης στην Περιοχή.
Βήμα 4: Υποβολή αίτησης κατάρτισης της Σύμβασης Συμψηφισμού.
Βήμα 5: Υπογραφή της Σύμβασης Συμψηφισμού.
Βήμα 6: Υποβολή αίτησης ενεργοποίησης της σύνδεσης στην Περιοχή.
Βήμα 7: Ενεργοποίηση της σύνδεσης.

Δείτε συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://www.deddie.gr/Documents2/Fotovoltaika/FV%20net%20metering/%CE%A3%CF%85%CF%87%CE%BD%CE%AD%CF%82%20%CE%95%CF%81%CF%89%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%91%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%82%20%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82%2024%204%202015%20%28%CE%A4%CE%95%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%9F%29%20.pdf

Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον: οι αιτήσεις, ο “πάγος” και οι προθέσεις του Λαφαζάνη

Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε χθες ο στη Βουλή ο Δημήτρης Χ. Kωνσταντόπουλος, Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Αιτωλοακαρνανίας σχετικά με το Πρόγραμμα “Εξοικονόμηση κατ’οίκον”.

Απευθυνόμενος προς τον αρμόδιο υπουργό Ενέργειας, ο βουλευτής επισήμανε ότι σήμερα εκκρεμούν 25.000-30.000 αιτήσεις πολιτών για το Πρόγραμμα “Εξοικονόμηση κατ’οίκον” οι οποίες βρίσκονται σε εκκρεμότητα.

Οι αιτούντες αυτοί, έχουν ήδη ολοκληρώσει την διαδικασία με την ΕΤΕΑΝ, έχουν εκδώσει με ιδία έξοδα τα πιστοποιητικά ενεργειακής απόδοσης (με κόστος 250 – 300 ευρώ έκαστο κατά μέσο όρο) και αναμένουν 12 και πλέον μήνες την υπαγωγή τους στο Πρόγραμμα.

Παράλληλα, η νέα προγραμματική περίοδος του ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) 2014-2020 έχει ήδη ξεκινήσει με τομείς προτεραιότητας την ενέργεια και την προστασία του περιβάλλοντος. Ωστόσο, καμία νέα δράση δεν έχει ανακοινωθεί για το Πρόγραμμα “Εξοικονόμηση κατ’οίκον”.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος ρωτά τον υπουργό εάν προτίθεται να δρομολογήσει την έναρξη του προγράμματος ‘’Εξοικονομώ κατ’οίκον’’ στα πλαίσια του ΣΕΣ 2014-2020 και εάν ναι, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί για την προκήρυξή του και πόσα νοικοκυριά προβλέπεται να αξιοποιήσουν τον προϋπολογισμό που θα διατεθεί;

Επίσης τον ρωτά, πώς θα χειριστεί τις 25.000-30.000 αιτήσεις για υπαγωγή στο Πρόγραμμα ‘’Εξοικονομώ κατ’οίκον’’ στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013 οι οποίες βρίσκονται σε εκκρεμότητα;”

—Τι έχει δηλώσει ο Λαφαζάνης

Κατά την πρόσφατη παρουσία του στη Ρίγα της Λετονίας στο πλαίσιο του άτυπου Συμβουλίου Ενέργειας της ΕΕ, ο Παναγιώτης Λαφαζάνης δήλωσε ότι “η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης δεν λέει απολύτως τίποτα για πολίτες και νοικοκυριά που στερούνται πλήρως ενεργειακών πόρων αλλά ίσως και για αδύναμες οικονομίες που πιέζονται από την στασιμότητα και την ύφεση και διακατέχονται από χρόνια επενδυτική άπνοια, η οποία δύσκολα υποκαθίσταται από επενδύσεις ενεργειακής απόδοσης.

Γι’ αυτό θα έλεγα ότι τα αιτήματα για βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης θα πρέπει να ειδωθούν και από αυτή τη σκοπιά. Ως πολιτικές που θα είναι ενταγμένες στην συνολική προσπάθεια για την ανάπτυξη των ασθενέστερων οικονομιών και στην εξοικονόμηση πόρων που θα κατευθυνθούν στην αντιμετώπιση του κοινωνικού προβλήματος της ενεργειακής ανέχειας.

Θα πρόσθετα επίσης ότι η χρηματοδότηση αυτών των πολιτικών για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης συνιστά το μέγα θέμα, ιδιαίτερα για τις πιο αδύναμες οικονομικά χώρες και χώρες με σοβαρά δημοσιονομικά προβλήματα, ενώ ερώτημα παραμένει για τις ίδιες αυτές χώρες οι αναπτυξιακές προτεραιότητες που θα πρέπει να ακολουθήσουν.

Θα ήθελα με την ευκαιρία να επισημάνω επίσης ότι οι πολιτικές ενεργειακής απόδοσης μπορεί να καταγράφονται με ευκολία σε επίπεδο οδηγιών και κανόνων της ΕΕ, αλλά είναι δύσκολο να εφαρμοσθούν αποτελεσματικά στην πράξη γιατί έχουν μεγάλο σχετικά κόστος και απαιτούν σημαντικές επενδύσεις. Πολύ περισσότερο που πολλές από τις ιδιαίτερα αποτελεσματικές τεχνολογίες ενεργειακής απόδοσης έχουν βαρύ οικονομικό κόστος και χρειάζονται κίνητρα, τα οποία πρέπει να δοθούν, προκειμένου να ωριμάσει η εφαρμογή τους”.

Με άλλα λόγια ο νέος υπουργός Ενέργειας, εγκλωβισμένος σε μια παλαιομαρξιστική (sic) λογική φτάνει στο σημείο να αποδίδει ταξικό πρόσημο ακόμα και στην εξοικονόμηση ενέργειας, η οποία υποτίθεται ότι αποτελεί επιλογή μόνο για τις πλούσιες οικονομίες και τα νοικοκυριά με υψηλό εισόδημα.

Ο κ. Λαφαζάνης αγνοεί τα τεράστια οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη που μπορεί να εξασφαλίσει για την Ελλάδα η εξοικονόμηση ενέργειας και η ενεργειακή αναβάθμιση του κτηριακού αποθέματος και εστιάζει τις προσπάθειές του στην “πολυεπίπεδη” εκμετάλλευση του λιγνίτη (με γερμανικά κεφάλαια) και στην “πολυδιάστατη” δρομολόγηση αγωγών φυσικού αερίου που υποτίθεται θα φέρουν δισεκατομμύρια στο ελληνικό κράτος εάν και όποτε υλοποιηθούν.

Από τα συμφραζόμενα μπορούμε εύλογα να συμπεράνουμε ότι ο κλάδος της εξοικονόμησης ενέργειας που δημιούργησε χιλιάδες θέσεις εργασίας χάρη στο πρόγραμμα Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον και την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων άνω των 486 εκατ. Ευρώ από το 2009 ως το 2014 θα παραμείνει στον “πάγο” εξαιτίας της στάσης που υιοθετεί η νέα ηγεσία του υπουργείου “Περιβάλλοντος”.

Facebook 1350547725 Twitter 1350547063 YouTube 1350547169 RSS

prosfores2

buy-photovoltaics sell-photovoltaics

map greece2

cert2

sef2

brands